Ви зайшли як Гість. Будь ласка, зареєструйтеся або ввійдіть | Група "Гости" | RSS
Новини порталу Pedpresa.ua
Новини Osvita.ua
Сайт існує більше 2000 днів! Вітаємо!
Вчителям


Інформація психолога про адаптацію учнів до навчання


Програма стимулювання навчальної діяльності учня

1. Учень відчуває, що його ідеї цінуються.

2. Він відчуває підтримку й високу оцінку своїх зусиль з боку вчи­телів і однокласників.

3. Акцент робиться на якість, а не тільки на обсяг виконаної роботи.

4. У проблемному навчанні завдання вирішуються самостійно і взає­модіють зі способами їх вирішення.

5. Індивідуальні здібності розуму школяра розпізнаються, заохочу­ються й відзначаються.

6. Заохочується схильність до ризику, що зменшує страх перед не­вдачею.

7. Право на помилку. Томас Едісон сказав: «Я зробив 1000 помилок і учився на кожній із них». Навіть авторитети роблять помилки.

8. Створення умов для самовираження.

Вимоги до системи заохочень

1.  Заохочення мають застосовуватися в системі та об'єктивно.

2.  Найбільш ефективне використання двох чи декількох видів за­охочення.

3.  Враховувати індивідуальні можливості й розвиток дітей, їхню підготовленість.

4.Іти від цікавих заохочень, заснованих на емоціях, до складних, найбільш ефективних форм заохочення діяльності.

Види заохочень

1. Мімічне і пантомімічне (оплески товаришів, усмішка, погла­джування по голові).

2.  Словесне («молодець, відмінно впорався, намагаєшся»).

3.     Матеріалізовані: прапорець на парті, значок.
А.Діяльнісні: пізнавальна гра, складніше завдання тощо.

Загальні рекомендації для вчителів щодо врахування вікових особливостей

підлітків у спілкуванні й навчанні

1.    Виявляти чуйність і люб'язність, щоб уникнути підвищеної дратівливості, вразливості тощо, що є впливом посиленого розвитку залоз внутрішньої секреції.

2.    Стежити за поставою, ходою, тому що вік небезпечний ймовір­ністю появи сколіозу

3.    Тактовно, обережно висловлювати зауваження з приводу зовніш­ності, а краще взагалі уникати їх.

4.    Допомогти спрямовувати в позитивне річище інтерес, що вини­кає до протилежної статі.

5.    Навчити способів виконання нових форм навчальної діяльності, не дати згаснути інтересу до них.

6.    Щохвилини задовольняти домінантну потребу віку — пізнаваль­ну, через нестандартні уроки й т. ін.

7.    Усвідомити дорослішання підлітка і змінити до нього своє став­лення.

8.    Формувати адекватну самооцінку через загальну позитивну оцін­ку особистості дитини.

9.    Не слід дорікати, повчати, соромити при товаришах.

Рекомендації

Вчителям:

1.            Урахування вікових і індивідуальних психологічних особливостей дітей.

2.            Демонстрація вчителем віри в успіх дитини.

3.            Зняття неуспішного оцінювання на перших етапах навчання.

4.            Використання «системи фішок» і грамот в оцінюванні діяльності дітей.

5.            Відділення оцінки конкретного вчинку від оцінки особистості дитини.

6.            Запобігання груповій критиці дитини або її робіт, а також порівнянь її помилок з постійними успіхами інших учнів.

7.            Порівняння якості роботи дитини тільки з її попередніми роботами.

8.            Вказуючи на помилки, намітити шлях до успіху.

9.            Акцентування уваги на успіхах учня, перемогах.

10.        Створення ситуацій успіху.

11.        Надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, дотиком.

12.        Запобігання частому використанню в мові слів-заперечень.

13.        Підтримка і заохочення проявів активності в роботі на уроці у скутих, сором’язливих, тривожних дітей. Важливо звертати увагу інших учнів на їхні успіхи, підвищувати їхній статус у класі.

14.        Бажано не наполягати на публічних виступах і відповідях перед усім класом тривожних, невпевнених дітей. Певний період їх можна включати в групи з 2-3 учнів, що разом будуть розповідати вірш, співати пісню і т.д., щоб вони відчули підтримку.

15.        Для встановлення гарних відносин між дітьми в класі й формування в них конструктивних способів взаємодії можна проводити заняття на теми:

«Знайомство», «Як подружитися» і ін. Така робота буде більш ефективною, якщо на заняттях використовувати інсценізації ситуацій. Обговорення, проказування почуттів за даними ситуаціями. Також корисними будуть заняття з використанням веселих, жартівливих командних ігор.

16.        Протягом уроку за гарні відповіді дітям вручати «фішки» (квіточки, фігурки та ін.) за дуже гарні, обширні відповіді на складні запитання вчитель дає дві «фішки». Наприкінці уроку учні показують, скільки «фішок» вони заробили. Тим, хто набрав 4 і більшу «фішок», учитель ставить у щоденник наклейку. За такої системи оцінювання діти розуміють, як учитель оцінює їхнє знання, за що вони одержують оцінки. Крім того, така ігрова форма оцінювання піднімає їм настрій і підвищує активність на уроках. За підсумками тижня, у п’ятницю, учні одержують грамоти: за успіхи у навчанні; за те, що на цьому тижні дитина стала краще писати, читати, за які-небудь конкретні успіхи у навчанні; за гарну поведінку; за те, що дитина навчилася стримувати себе у певній ситуації; за ввічливість; за допомогу товаришеві та ін. (бланки грамот з малюнками готує вчитель, ескізи можна змінювати).

17.        Уроки організовувати лише на позитивних емоціях.

18.         Недопустимі ситуації стресу на уроках.

19.         Дітей без їхньої згоди не пересаджувати до 7 річного віку.

20.         Поставити 2 вільних парти, за які можна було б посадити дітей з відхиленням.

21.        Використовувати гру, наочність, чорний фон з білим шрифтом та білий фон з чорним шрифтом.

22.        Пам’ятати правило: «Учитель, який використовує у роботі з 6-річками лише книжку і дошку – нічому не вчить».

23.        Пам’ятати, що 6-річки мислять тільки в напрямку теперішнього, з минулим зв’язати не можуть.

24.        Короткі формування умов задач, задачі на 1 дію.

25.        Використовувати пастельні кольори не більше 3 на звороті (розсіювання уваги).

Вихователям щодо організації роботи з учнями 1 класу в позаурочний час:

1.            Використовувати ігри на класифікацію, серіацію (впорядкувати предмети за розміром), з використанням чисел.

2.            Організовувати рольові ігри, ігри-драматизації, інсценізації, рухливі ігри з правилами.

3.            Організовувати спостереження в природі, в навколишньому житті з встановленням послідовних (причинно-наслідкових зв’язків).

4.            Оформити в класі ігровий куточок, куточок книги, куточок СХД, куточок для роботи з природнім матеріалом.

5.            Забезпечити велику кількість каштанів, жолудів, дрібного гравію, квасолі, гороху (по ящичку), щоб діти могли їх перебирати руками.

6.            Використовувати для ліплення пластилін та глину.

7.            Працювати над розвитком фонетичного сприймання.

8.            Активізувати мову дітей в повсякденному житті (переказування казок дітьми, вивчення віршів, потішок).

Практичному психологу:

·                                       Проводити заняття психогімнастикою.

·                                       Проводити уроки психологічного розвитку.

·                                       Використовувати релаксаційні тексти, вправи для корекції гіперактивності та агресивності.

·                                       Провести в квітні повторне дослідження рівня адаптації учнів 1 класу.

Завучам по навчально-виховній та виховній роботі:

·                                                   Надавати методичну допомогу та вести контроль за організацією навчально-виховної роботи з дітьми 6 років (учнями 1 класу).

·                                                   Сприяти забезпеченню матеріально-технічного оснащення  навчально-виховного процесу для учнів 1 класу.

·                                                   Зробити аналіз виконання рішень консиліуму.

Шкільній медсестрі:

·                                                   Контролювати дотримання гігієнічних норм навчання та виховання першокласників з метою забезпечення зміцнення їхнього здоров’я (температурний режим, руховий, перебування на свіжому повітрі, харчування, оздоровлення, профілактичні щеплення освітлення і т.д.);

·                                                   Контролювати вплив навантаження на здоров’я дітей. Потреба в оздоровленні дитини при мінімальному навчальному навантаженні.
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Сайт існує
Свята в цей день
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика
Зараз на сайті
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
освітній портал ПедПреса

Osvita.ua
savynci-school.at.ua © 2019